13 Mei 2010

Yahudi Hanya Mengerti Bahasa Jihad


Salam Islah,

Boleh dikatakan kebanyakkan masjid dan surau seluruh Malaysia mengadakan solat hajat dan qunut nazilah mendoakan pertolongan Allah, keamanan dan kesejahteraan saudara seaqidah di Palestine dan kehancuran rejim zalim Yahudi Israel laknatullah. Kesedaran untuk bersama Palestine dalam membela darah dan kedaulatan mereka nampaknya segar dan menyeluruh.

Dalam masa yang sama, ada juga pihak yang langsung tak ambil peduli isu Palestine. Tidak kurang juga yang menyalahkan HAMAS kerana merekalah kononnya punca dan sebab kepada serangan Israel. Inilah cakap-cakap orang yang tidak mengetahui isu sebenar dan dalam masa yang sama tidak jelas terhadap kedudukan jihad dan perjuangan umat Palestine sekian lama. Palestine telah DIRAMPAS da i tangan umat Islam dengan jalan penuh penipuan, pengkhianatan dan didalangi kuffar seleuruh dunia. Umatnya dijajah dan dihalau dari tanah air mereka dengan jalan tidak sah, jijik dan kotor sekali. Apa yang berlaku di Gaza saat ini hanyalah antara siri-siri pembunuhan dan penghapusan yang dirancang Yahudi laknatullah dan ia pasti berterusan.


Bumi Palestine adalah bumi anbiya' dan mursalin. Ia adalah bumi Isra' dan Mi'raj Rasul SAW. Ia juga adalah bumi yang ke 3 termulia selepas Makkah dan Madinah. Bermusafir kepadanya tidak ada kerugian sama sekali kata Rasulullah SAW. Bumi itu adalah milik agama Tauhid sepanjang zaman. Bangsa pengkhianat dan penipu seperti Yahudi tidak layak menguasainya. Janji Allah, bumi itu pasti akan kembali ke tangan Muslimin walau sekadar sekali memerah susu unta lamanya.

Sesungguhnya Yahudi tidak akan mengerti apatah lagi memahami bahasa desakan, kecaman dan apa sahaja yang kita anggap sesuai untuk ditujukan kepada mereka. Mereka (Yahudi laknatullah) hanya akan memahami bahasa 'perang' dan 'jihad'. Inilah yang telah dilakukan oleh Rasulullah SAW di dalam peperangan Khaibar dan Baginda telah mengusir semua Yahudi yang memusuhi dan mengkhianati Islam dari bumi Madinah melainkan sedikit sahaja.

Kebangkitan umat harus digerakkan semula dan sebaik-baiknya ia harus bermula segera. Jika kita mampu memiliki persenjataan yang canggih maka kita wajib pula menyediakan 'mukmin' yang mempunyai kesanggupan untuk menggalas dan memikul senjata tersebut seraya menghalakannya kepada Yahudi laknatullah.

Kekuatan pertama dan utama yang wajib diperkukuhkan adalah kekuatan aqidah dan keimanan agar manhaj Rasul menjadi ikutan dan tauladan. Keyakinan kepada pertolongan Allah harus menjadi pemangkin kekuatan kita. Ibadah adalah asas untuk bertaqarrub ( mendekatkan diri) kepada Allah. Solat jamaah mesti tidak boleh diabaikan sama sekali kerana dengannyalah para sahabah mendapat kekuatan dan dikurniakan kemenangan.

Ayuh kita bangun dan berdiri tegak membina keyakinan dan keimanan. Perteguhkan keyakinan kita kepada Allah. Yakinilah bahawa syurga adalah mahar setiap pengorbanan yang kita lakukan demi membebaskan Al Aqsa dan Al Quds dari tangah Yahudi laknatullah. Berdoa dan bermunajatlah. Boikot, bina kefahaman dan kesedaran dan bersatulah tanpa mengira fahaman dan latar belakang. Ayuh kita bekerja kerana Allah sedang memerhatikan kita.

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons